Lees meer over deze opleiding

Van een leidinggevende wordt verwacht dat hij het functioneren van al zijn medewerkers nauw opvolgt en hen aanspreekt op ongewenst gedrag en handelingen, zelfs al is dit gebaseerd op vermoedens of aangegeven door derden.  Maar hoe kan je nu best medewerkers aanspreken op basis van vermoedens? En hoe ver kan je gaan als je enkel een vermoeden hebt via derden? Of hoe spreek je iemand aan op delicate onderwerpen?  

Dergelijke gesprekken brengen soms heel wat emotionele ontlading met zich mee, gaande van ontkennen, over dichtklappen tot agressief gedrag. Hoe ga je hiermee best om? 

Vragen over deze opleiding?

Wat mag u verwachten in deze opleiding?

  • Wat is de CAO 100 en wat zijn de implicaties voor leidinggevenden? 

  • Wat is de rol van de leidinggevende in een intern alcohol- en drugbeleid?

  • Proactieve (op basis van vaststelling of vermoeden) en reactieve gesprekken
  • Verschillende stijlen in het aangaan en voeren van een delicaat gesprek
  • 
Het proactief brengen van een moeilijke boodschap
  • 
Valkuilen in het voeren van delicate gesprekken
  • Reactief omgaan met reacties en emoties

  • Verschillende soorten simulaties (met één van onze professionele acteurs)
,

,

Klanten die voor Extreme Coaching kozen, hadden ook interesse in: