Lees meer over deze opleiding
Alles staat of valt met goede communicatie. Er wordt van medewerkers niet alleen verwacht dat ze efficiënt kunnen samenwerken binnen hun team, maar ook dat ze op een professionele en klantgerichte manier met externe klanten kunnen communiceren. Hiervoor dienen ze de wensen en behoeften van de ander te herkennen en de communicatie hieraan aan te passen. Dit is niet evident en al zeker niet indien er stress of frustratie bij komt kijken. Iedereen heeft namelijk een eigen stijl om wensen, verwachtingen of frustraties te uiten en deze communicatiestijlen kunnen van elkaar verschillen.
Wat mag u verwachten in deze opleiding?
- Wat is klantgerichte en professionele communicatie?
- Wat zijn communicatiestijlen?
- Kwaliteiten en valkuilen van de communicatiestijlen
- Welke communicatiestijl is kenmerkend voor mij?
- Oefening rond de verschillende communicatiestijlen aan de hand van videomateriaal of aan de hand van simulaties met één van onze professionele acteurs
- Wat doet stress met de communicatiestijlen?
- Hoe kan ik mijn communicatiestijl laten aansluiten bij een andere?