Lees meer over deze opleiding

Voor veel mensen is het niet makkelijk om in de werkomgeving uit te komen voor de eigen mening, neen te zeggen, om te gaan met de boosheid van een collega of een leidinggevende, een conflict uit te praten of kritiek te geven of te ontvangen. Nochtans brengt dit vele mogelijkheden met zich mee. Net daarom wordt hier de nadruk gelegd op je verbale kwaliteiten en het verder ontwikkelen van deze kwaliteiten. Hierdoor wordt het voor anderen duidelijker wat je wensen zijn en kan men bovendien vaak voorkomen dat een gesprek escaleert.   

Vragen over deze opleiding?

Wat mag u verwachten in deze opleiding?

  • Wat is assertiviteit (niet)?
  • Kenmerken van assertief gedrag
  • De 4 gedragsstijlen 
  • Omgaan met stress bij het “neen” zeggen
  • Assertiviteitstechnieken
  • Verschillende soorten simulaties 
met één van onze professionele acteurs
,

Beleef een opleiding

 

,


Volg
- Demo "Verbale en fysieke agressie beheersen”


DATUM:
08 december 2023

LOCATIE:
Hotel Pullman Brussels Centre Midi

Waar het tot nu toe vaak ging om het kalmeren van gefrustreerde of intimiderende klanten, patiënten of burgers, worden dienstverleners meer en meer geconfronteerd met fysieke bedreigingen. Daar konden we niet blind voor blijven en moesten we oplossingen voor zoeken. Uiteraard moet men eerst proberen met communicatieve technieken de sfeer in een moeilijk gesprek te keren en dat lukt ook meestal wel. Maar soms kan het nodig zijn om gewoon veilig uit een conflict weg te komen. 

Deze opleiding is een demo.

Klanten die voor Assertiviteit kozen, hadden ook interesse in: