Lees meer over deze opleiding

Allerhande conflicten en spanningen kunnen leiden tot een verminderde motivatie, het verzieken van de werksfeer of kunnen zelfs de productiviteit in een organisatie negatief beïnvloeden. Conflicten worden ervaren als onaangenaam en storend. De kunst ligt erin conflicten aan te wenden als bron van verandering en vernieuwing. Wanneer conflicten op een constructieve manier aangepakt worden kunnen ze leiden tot een efficiëntere communicatie, verhoogde motivatie en een betere prestatie. Kunnen omgaan met conflictsituaties is van groot belang, zowel voor het individu als de organisatie. Dit betekent dat je enerzijds conflicten moet aandurven waar nodig om ze vervolgens op een constructieve manier op te lossen, maar anderzijds ook dat je een escalatie van conflicten kan vermijden door open te staan voor en rekening te houden met andere perspectieven. 

Vragen over deze opleiding?

Wat mag u verwachten in deze opleiding?

  • Wat is een conflict?
  • Verschillende stadia in een conflict
  • Oorzaken en verschillende soorten van conflicten
  • Communicatiestijlen als oorzaak van conflict
  • Wat zijn de kwaliteiten en valkuilen van mijn communicatiestijlen?
  • Mijn persoonlijke stijl van conflicthantering
  • Vaardigheden voor conflicthantering
  • Hoe kan ik mijn communicatiestijl laten 
aansluiten bij de andere in een conflict?
  • Verschillende soorten simulaties 
(met één van onze professionele acteurs)
,

Beleef een opleiding

 

,

Volg
- Demo: omgaan met agressie

DATUM:
06 juni 2019

LOCATIE:
Hotel Pullman Brussels Centre Midi, Place Victor Horta 1, B-1060 Brussel

De overgrote meerderheid van bedrijven en instellingen krijgt helaas te maken met verbale agressie. Het zijn vaak de medewerkers die hiermee geconfronteerd worden en ermee om dienen te gaan. 

Deze opleiding is een demo.

Klanten die voor Conflicthantering kozen, hadden ook interesse in: