Moeilijke gesprekken in de advocatuur aanpakken

Als advocaat pleit u in eer en geweten en tracht u steeds tot het meest positieve resultaat te komen voor uw cliënten. Het voeren van efficiënte gesprekken met cliënten is echter niet vanzelfsprekend, al zeker niet in stressvolle situaties.
Moeilijke gesprekken en/of cliënten zijn geen uitzondering tijdens de uitoefening van uw verantwoordelijkheden. Communicatie waar de verwensingen u rond de oren vliegen, onbegrip voor wat u als advocaat inbrengt in het gesprek, cliënten die emotioneel zijn of steeds opnieuw hun verhaal doen en hun frustraties uiten, cliënten die onderling op een onfatsoenlijke manier communiceren,… zijn geen onbekende situaties in de advocatuur. 
 
Ook al zijn de frustraties van cliënten vaak wel begrijpelijk, het mag nooit een reden zijn om u als advocaat op een onrespectvolle of dreigende manier te benaderen. Deze incidenten hebben immers een grote impact op het welzijn en de motivatie van al wie dit moet ondergaan. Hiermee omgaan is niet evident en vraagt specifieke competenties
 
Crime Control is al meer dan twintig jaar een voorloper in de opleiding van gepaste communicatietechnieken bij allerlei vormen van verbale agressie en geeft concrete handvaten mee voor de dagelijkse praktijk die u als advocaat ondersteunt om de regie van het gesprek volledig in handen te houden. We doen dat aan de hand van persoonlijke coaching in herkenbare situaties uit ieders eigen juridische praktijk, in simulatie gezet door een professionele acteur. 
 

Wat mag u concreet verwachten?

  • Wat zijn moeilijke gesprekken?
  • Hoe moeilijke gesprekken met cliënten voorkomen
  • Omgaan met frustraties van cliënten 
  • Omgaan met instrumentele gedrag en intimidatie van cliënten
  • Simulaties met een professionele acteur

 

Anke Van de Woestijne

Trainer 

Trainer:  Anke Van de Woestijne
Start evenement:  donderdag, 26 november, 2020 - 09:00
Einde evenement:  donderdag, 26 november, 2020 - 13:00
Locatie:  Leuven
Prijs: 

248€ (incl. BTW: 300€)

Erkenning OVB: in aanvraag